T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / DARICA - Darıca Ortaokulu

ANNE BABALARIN ÖĞRENCİ BAŞARISINDA UYGULAYABİLECEĞİ OLUMLU YAKLAŞIMLAR

 

1. Öğrenciye eğitim görmenin gerekleri açıklanmalı, ona geleceğe ilişkin planlar yapmasında bir amaç belirlemesinde yardımcı olunmalıdır.

 

 

2. Öğrencinin başarılarını takdir edin. Ondan çok şey bekleyerek korkutmayın, kendine güvenini kırmayın. Başarısız olduğu zamanlarda bile ona başarabileceğini, buna inandığınızı belli edin.

 

3. İnsanlar, sonunda bir sınama-ölçme-değerlendirme olan konulardan kaygı duyarlar. Bu kaygının rahatsız edici boyutta olmasını engellemek için öğrencinize güven verin.

 

4. Öğrenciyi ders çalışmaya istekli kılmak için önlemler alın. Sevmediği veya zorlandığı bir dersi çalıştıktan sonra onun sevdiği bir şeyi yapmasına izin verin. Onu takdir edin. Çalışma sonrası birlikte güzel vakit geçirmek için anlaşmalar yaparak ders çalışmayı zevkli bir hale getirebilirsiniz.

 

5. Öğrenciler kendilerini belli bir amaca yönlendirirken temelde iki yöntemle çalışırlar: Birincisi korku veya korkutma yoluyla ders çalışmaktır. Bu yöntemle yapılanlar değil yapılamayanlar görülür. İkinci yöntem teşvik duygusuna dayanır. Burada belirlenen amaca ulaşmanın olumlu sonuçları düşünülür. Saptanan amaca ulaşmak için atılan her olumlu adımın görülür ve teşvik edilir. Bu motivasyon tarzında yapılamayanlar değil yapılanlar görülür.

 

6.Çocuklarımıza ders çalışmaları konusunda sık sık uyarılarda bulunmak ve başka çocuklarla mukayese etmek yerine ailenin asıl görevi uygun ve huzurlu çalışma ortamı hazırlamaktır.

 

7.Kaygımız ve endişelerimizi sakin olduğumuzda aşağıdakine benzer uygun  anlatımlarla dile getirebiliriz: ’Derslerine yeterli zaman ayırmadığında üzülüyorum, elimde olmadan kızdığım oluyor, derslerine yeterli zaman ayırdığında seni uyarmama gerek kalmayacağımı düşünüyorum’

 

8.Çocuklarımıza başarılı oldukları alanlarda teşvik edin ve cesaretlendirin, geçmişteki olumlu deneyimlerini ve başarılarını hatırlatın.

 

9.Her çocuğun farklı özellikleri öğrenme gücü ve yeteneklerinin farklılığını unutmadan beklentilerimizi makul ölçülerde tutmalıyız.

 

10.Kimi çocuk küçük bir seste dahi dikkati dağılabilirken, kimi dokunarak öğrenir, kiminin görsel olarak öğrenme gücü fazla olabilir, dikkati eksikliği olan öğrenci kısa seanslarla çalışacaktır. Görme duyma gibi sağlık sorunları da öğrenmeyi etkileyebilir.

 

11.Çocuklarımızın gelişim özelliklerini dikkate aldığımızda onunla iletişim konusu olarak dersler ve başarı dışında  ilişkileri, hobi ve etkinlikler, hayalleri, planları gibi sosyal ve ruhsal gelişiminde önemli unsurları da dikkate almalıyız.

                                                                    DARICA ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

                                                                  

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.03.2018 - Güncelleme: 05.03.2018 13:27 - Görüntülenme: 422
  Beğen | 0  kişi beğendi